Taggar

,

Just idag känns livet ganska så okej. Tänker försöka bortse från magont, att jag är aptrött och de vanliga orosmomenten. Än så länge lyckas det rätt så bra och jag hoppas innerligt att mitt skapliga humör håller i sig. Jag fick äntligen en positiv nyhet igår och den tänker jag hålla fast vid med näbbar och klor. Får till och med lust att fira lite grann. Den senaste tidens turbulens har stillat sig något och jag kämpar för att hitta saker som får mig att hoppas på framtiden.

Visst finns det ljusglimtar även om man ibland får leta och emellanåt skapa dem själv. Just nu känner jag mig peppad när jag tänker på:

* ”Infinite Arms” med Band Of Horses
* ”Alan Wake” (Xbox 360) – åh ska jag förhandsboka eller ej… spelet är skitdyrt men jag har ju väntat i flera år på det
* Lilla W:s födelsedagskalas och hennes dansuppvisning samma dag
* Att arbetsmarknaden börjar se lite bättre ut (det lär gå långsamt men ändå)
* Våren
* Att jag äntligen känner mig lite på g med min magisteruppsats

Vad känner ni er peppade inför?