Taggar

, , ,

Jag är så trött, trött ända in i själen känns det som. Önskar att jag kunde trolla bort all ångest och oro men livet fungerar ju inte så. Kämpar och försöker. Lyckas ta mig upp en bit, klamrar mig fast och rasar sedan ned igen. Tack och lov faller jag inte lika hårt som i höstas men ändå.

Anstränger mig för att ta tag i saker som gnagt/gnager på mig – magisteruppsatsen (har börjat gå en kurs som högskolan anordnar för att få personer som mig att bli färdiga), sköter jobbet bättre, letar efter roliga saker att se framemot osv. Dessutom så har jag ju äntligen skaffat mig en hobby (akvarellmålning)! Allt detta känns bra men det är en ständig kamp ska ni veta. Ja, jag vet – vem fan har inte problem och anledningar till oro i livet och det finns alltid de som har det värre…bla bla bla blaaaa…men det hjälper inte mig. Suck.

Allt är naturligtvis inte svart och tungt. Det finns ju saker som förgyller tillvaron! Förutom det självklara – familj och vänner – så har jag ju musiken. Jag har fyra konserter att se framemot varav tre är i april. Shout Out Louds, Sivert Höyem och *trumvirvel* Band Of Horses! Tänk att jag äntligen ska få se/lyssna på Shout Out Louds och Band Of Horses live! Det ska bli jättekul att se/lyssna på Sivert också såklart – jag är säker på att hans konsert kommer att vara toppen (såg Madrugada för ett par år sedan och den spelningen var kanonbra).

Band Of Horses