Nu har jag hittat en bloggutmaning om böcker igen! Den har cirkulerat ett tag i bloggvärlden så jag vet faktiskt inte varifrån den kommer ursprungligen!

Som läsare är jag
: kräsen och sporadisk. Innebär att det krävs ganska mycket för att jag ska fastna för en bok och att jag läser periodvis.

Som bloggare är jag: oregelbunden och har för höga krav tror jag. Ibland skriver jag ganska så ofta och ibland mer sällan. Vill ofta mer än vad jag har energi till.

Senast lästa bok: pinsamt men jag minns faktiskt inte… håller på med varje bok så länge (eftersom jag läser så sporadiskt så tar det tid innan jag blir färdig)

Senast köpta bok/böcker: ”Duma Key” av Stephen King, ”Flickorna från Riyadh” av Rajaa Alsanea + ”Dödgrävarens dotter” och ”Svart flicka, vit flicka” av Joyce Carol Oates (allihop från årets bokrea)

Favoritdeckarförfattare: Jag har tyvärr ingen… läser alldeles för sällan deckare

Jag läser allt av: har inte läst allt av någon författare… det närmaste jag kommer är väl Joyce Carol Oates då…

Jag läser helst inte (genre/författare): chic lit (enbart pg a fördomar!)

Vid hyllan för fackböcker letar jag: handböcker för datorprogram, biografier m.m.

Förutom svenska läser jag gärna: läser aldrig på andra språk (borde men gör det inte)

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: ”Ängelns lek” av Carlos Ruiz Zafon

Högst upp på min bokönskelista just nu står:  ”Yakuza Moon: Memoirs of a Gangster´s Daughter” av Shoko Tendo

När jag går på antikvariat letar jag alltid: efter böcker av Yasar Kemal