Snö, snö, snööö! Jag är less på att tvingas klä mig i flera lager kläder, klättra över snödrivor och halka på gator. Jo det är väldigt vackert ute men…nu räcker det tycker jag. Jag vet att alla barn (och även vuxna såklart) äntligen får chansen att åka skidor och pulka och jag vet att hade jag varit 25 år yngre så hade jag tyckt att detta var härligt… men nu tar jag mig rätten att vara tjurig ”tant”. Längtar efter vår, grönska och mina Converse!

Åh, tänk om man hade en massa pengar på bankkontot! Då skulle jag boka biljetter till mig och älsklingen, packa våra väskor och resa imorgon! Det finns hur många ställen som helst i världen som jag skulle vilja åka till men just nu är jag extra nyfiken på Shanghai. Min kusin bor och arbetar där – tänk vad fantastiskt spännande det vore att få hälsa på henne. Boendet är ordnat (hon har ett gästrum) så det är pengar till resan dit och vistelsen där (mat, shopping, besök på museer) som saknas. Men tänk…tänk om det hade gått!