Taggar

, , , ,

Men ååhhhh…jag har snor i hela huvudet känns det som! Nysandet har tagit en liteliten paus men det lär ju komma tillbaka när jag minst anar det. Skit. Blä, det kliar i halsen! Håller tummen för att jag inte ska få feber! Att en förkylning kan komma så plötsligt! Var iof rejält frusen igår men jag trodde att det berodde på att vår lägenhet är kall (det är den faktiskt…).

Våndas fortfarande över den där akvarellkursen. Det vore ju roligt att gå den och jag tror faktiskt att jag skulle må bra av att få sitta en gång i veckan och måla med härliga färger + förhoppningsvis lära mig massor! Det här låter kanske märkligt men jag blev t om glad av att gå in i den där konstnärsbutiken (kallar man det så?)! Alla färger, dofterna…en butik fylld av möjligheter liksom. Det känns som om det var hundra år sedan jag målade sist. Men det går inte att komma ifrån – att köpa de där dyra (jag tycker att de är det) är ju en investering som nästan skapar krav på att man ska fortsätta även efter kursen. Kommer jag att göra det? Jag som är så otålig och har så höga krav? Fast å andra sidan jag har ju kännt en längtan efter måleri länge nu…och handskas man på rätt sätt med färger, verktyg m.m. så kan man ju använda dem i flera år. Ahhh…men pengarna…pengarna!!!

Jag har redan börjat se framemot nästa konsert! Den 13 februari ska jag och älsklingen till Sticky Fingers i Göteborg och se/lyssna på Grand Archives. Skoj! Hoppas att det blir en lyckad spelning. Väntar otåligt på att Band Of Horses och Fleet Foxes ska komma till Sverige och Göteborg – dem vill jag verkligen se. Besöker deras hemsidor ibland men än så länge tyder ingenting på att de är på väg hitåt. Band Of Horses ska väl, om jag förstått rätt, snart släppa nytt album så där kanske det finns en liten chans? Åh, hoppas det!!