Energin till att skriva ett inlägg om 2009 vill fortfarande inte infinna sig. Därför tänkte jag att jag skulle svara på årets första Kulturfyra!

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
Jag fortsätter att läsa ”Flickan som lekte med elden” av Stieg Larsson. Eftersom jag läser alldeles för sällan så tar det tid innan jag blir färdig med en bok. Ett av mina nyårslöften var/är att jag ska läsa fler böcker under 2010. 

2. Första konserten du går på?
Det blir Depeche Mode den 26 januari i Scandinavium! Jag börjar redan bli pirrig och förväntansfull!

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
Vilken som blir den första teaterföreställningen har jag ingen aning om (hoppas att det blir någon under 2010). Antar att man menar bio när det gäller första filmen i år… I så fall så lutar det mot Sherlock Holmes men jag vet inte ännu.

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?
Jaa, vad ska jag svara på det? Med tanke på vilket skitår 2009 var så vore det ju ”trevligt” om 2010 blir bättre. Jag hoppas naturligtvis på att alla i familjen äntligen ska bli friska, att älsklingen får jobb och att jag får behålla mitt, att lågkonjunkturen upphör/mildras osv. Det jag ser fram emot mest är nog konserterna och all musik som jag hoppas på att upptäcka/få njuta av. Vad jag fruktar mest? Det är för personligt att svara på…