Idag känner jag mig lite nostalgisk och det är P3:s “fel”. Tidigare under dagen spelade de Guns N´ Roses underbara låt ”Sweet Child O´Mine” och minnen väcks till liv hos mig.

När jag gick högstadiet (för ungefär hundra år sedan) var jag stormförtjust, ja nästan lite besatt, i detta skandalomsusade band. Jag prydde väggarna i mitt rum med planscher, fyllde ett helt vhs-band med konserter och annat, köpte skivor osv. Naturligtvis fastnade jag för dem p.g.a. deras musik och stil men även för att vara tvärtemot ”alla” andra tjejer som var tokiga i New Kids On The Block. Jag var så förtjust att jag valde att skriva en uppsats (göra ett arbete kallade man det väl) om Axl Rose och när det sedan skulle redovisas under en musiklektion så visade jag en bit av en konsert för klassen. Lärarinnan gillade uppenbarligen inte Guns N´ Roses musik för jag kommer fortfarande ihåg hennes kommentar efter att tv:n stängts av: ”Ja, det hade säkert varit bra om sångaren kunnat sjunga och gitarristen kunnat spela!”. Vad sägs om det?!

Ah, jag skulle nog kunna skriva hur mycket som helst om musik och minnen, olika favoritgrupper/favoritartister man haft genom åren, om när vinylskivan försvann från affärerna m.m. Kanske skulle starta en renodlad musikblogg igen?


Guns N’ Roses – Sweet Child O Mine
Uploaded by hushhush112. – See the latest featured music videos.