Nu går det rykten om att flera personer på min arbetsplats drabbats av svininfluensan! Isch…läskigt! Jag vaccinerade mig häromdagen men kommer det att hjälpa tro? Det sägs ju att det dröjer ett par veckor innan vaccinet hjälper (om det nu gör det).

Tänk om man kunde lära sig att koppla bort jobbiga tankar och grubblerier? Det vore oerhört skönt! Önskar att jag kunde hitta ett sätt att åtminstone stänga av dem ibland, trycka på paus och bearbeta dem en i taget vid ett senare tillfälle. Vilken lättnad det skulle vara! I flyktiga ögonblick kan jag fokusera på det jag för tillfället har framför mig men sedan känner jag hur det väller upp inom mig. Försöker mota undan stressen och obehaget men det funkar dåligt. Jag tyckte verkligen att jag var på g ett tag….men nu känns det som att jag rör mig bakåt istället för framåt.