Klockan är snart 21.00 och här sitter jag med näsan över en kursbok. Jag deltar i en distanskurs som handlar om marknadsföring på bibliotek och på måndag ska vi ha mailat in en inlämningsuppgift. Den går ut på att vi ska välja ut ett bibliotek och besvara ett antal frågor utifrån det. Ämnet intresserar mig egentligen men min koncentrationsförmåga är sämre än någonsin.

Varför, åh varför har jag inte läst i boken tidigare? Fan, att man är så splittrad just nu. Jag ångrar nästan att jag anmälde mig till kursen men hur skulle jag ha kunnat veta hur den här hösten skulle bli?? I vilket fall som helst så är det inte speciellt smart att attackplugga i sista stund. Jag har lite idéer kring vad jag ska skriva men känner mig osäker. De andra kursdeltagarna har definitivt ett försprång tack vare att de faktiskt arbetar på bibliotek. Gnnnnn…

Funderar på att ge upp för kvällen, njuta av den smaskiga pizzan som står i kylen och ta nya tag imorgon. Då kommer jag ju definitivt att vara mer fokuserad och fullkomligt spruta ur mig idéer, tjusiga formuleringar och intelligenta resonemang! Ehhrrmmmm.