Jag börjar misstänka att jag har lite…ehh…problem. Istället för att spara mina pengar så letar jag ständigt nya saker att inhandla. Allt för den lilla stunden av glädje när jag sitter där med ett nytt läppstift i en härlig färg, en skiva med bra musik eller en blus som visserligen är skitsnygg men som jag egentligen inte behöver. Ok, jag kanske är lite för hård mot mig själv – jag befinner mig lååångt ifrån de stackare som är med i Lyxfällan, det ska mycket till för att få mig att handla på kredit (har kreditkortet som en sorts säkerhet) och jag ser alltid till så att pengarna räcker till räkningarna – men jag känner mig lite obekväm med mitt beteende iallafall.

Jag har funderat mycket på varför jag gör så här men inte kommit fram till något bra. Försöker jag kompensera något som jag saknar? Tror jag att det går att döva ångest med prylar? Jag vet faktiskt inte riktigt. Med tanke på allt jobbigt som händer just nu så misstänker jag att jag shoppar (speciellt de gånger jag beställer via nätet) därför att jag hela tiden känner ett behov av att ha något roligt att se framemot. Nåväl.

Mitt nyaste ”begär” är ett par walkingskor och det är ju faktiskt ingen onödig pryl! Borde kanske vänta med inköpet med tanke på den senaste tidens utgifter men jag kan ju skaffa mig koll på vad som finns! Hittills ligger dessa från Reebok bra till:

Reebok Sportterraclassic