Åh, jag vill så gärna må bättre än vad jag gör. Någon klok människa sa en gång att man ska leta efter guldkornen i tillvaron. Det behöver inte vara stora, livsomvälvande saker som händer…utan kan lika gärna vara små händelser som av någon anledning får en att må bra. Hmm… jag tycker att detta låter vettigt men ibland är det lättare sagt än gjort att ens orka leta efter ljusglimtarna. Nu har jag bestämt mig för att iallafall försöka – för självklart finns de! De mest uppenbara ”sakerna” (hittar inget bättre ord) är ju älsklingen, familjen och vännerna men vad finns det mer?

Jag har en idé om att varje dag skriva dagens guldkorn här i bloggen för att på så sätt påminna mig själv när jag blir dyster. Guldkorn kan vara en person, en händelse, att man sett en riktigt bra film, upptäckt schysst musik, köpt ngt fint osv. osv. Så vilka är dagens guldkorn? Jo att pappa kanske snart får komma hem från sjukhuset, ett positivt besked inom familjen (det hände visserligen igår men…) och att älsklingen mår litelitelite bättre (lite är bättre än inget om ni fattar) idag. Mer ”ytliga” ljusglimtar är dessa fina fynd som jag gjort i veckan: