Äntligen fredag! När arbetsdagen är över ska jag sätta mig på bussen och åka hem till mamma och pappa. Det ska bli så mysigt att få träffa dem! Just nu känner jag ett extra stort behov av att vara nära dem. Pappa berättade att han spelat in ett par filmer som han hoppades att jag inte har sett. Vi delar ett stort filmintresse och ser gärna på film tillsammans. Kruxet brukar bara vara att jag oftast har sett alla filmer som föreslås… 

Mitt filmintresse föddes när jag var liten tror jag. Vid de tillfällen när jag var sjuk och var tvungen att stanna hemma från skolan så var det ofta pappa som var hemma med mig. Jag minns att han ofta satte på någon film som vi såg tillsammans. Vilka vi såg har jag naturligtvis glömt men troligen var det western- och/eller actionfilmer. Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om filmerna i sig men det kändes definitivt speciellt att få se film (inte barnfilm) tillsammans med honom. Tro det eller ej men då tyckte jag att det liksom var lite… högtidigt och lyxigt. Att få sitta mitt på dagen – han och jag – och se på film! Härligt! Hm, tänk vilka guldkorn man kan plocka fram ur minnet.

Förövrigt tänkte jag färga en röd jacka som jag har. Färgen har börjat mattas av vilket får plagget att se rättså sunkigt ut. Jackan är ett par år gammal men jag tycker fortfarande om den. Den är hel, inte speciellt sliten och väldigt fin. Det vore ju himla bra om det gick att fräscha upp den! Inhandlade röd textilfärg och textilsalt igår så med lite tips och råd från kära mams så kanske det blir bra…