Taggar

, , , , ,

Det förra inlägget blev ganska långt så jag fortsätter i ett nytt inlägg. Så.. här har ni den rafflande fortsättningen på min sommar:

31 juli:
Äntligen dags för U2 på Ullevi!! Oj som vi hade väntat och längtat! Jag har fortfarande inte smält upplevelsen. Det var underbart, magiskt, maffigt, storslaget, overkligt… Jag hade aldrig varit på Ullevi förut så bara det var häftigt. Våra sittplatser var jättebra! Det känns som att jag får göra ett blogginlägg bara om konserten…

1-3 augusti:
Årets resa till Värmland med les parents. Precis som med Bohuslän så har Värmland en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Det var meningen att vi skulle stanna i Grums (där vandrarhemmet ligger) från lördagen till onsdagen men det blev hemresa redan på måndagen. Lite trist men vi hann med en del ändå. Vi besökte underbart vackra Borgvik där det var marknad, Sillegården (fick äntligen tag i en ny plansch med motiv av konstnären Erling Ärlingsson) samt Kalevala i Berättarladan. Kalevala var väldigt imponerande och en riktig fest för ögat!

4 augusti:
Den här dagen gjorde jag ingenting speciellt. Jag unnade mig en fika på stan (här i Borås) och strök lite tvätt.

7 augusti:
Biobesök här i Borås. Vi såg ”Public Enemies” med Johnny Depp och Christian Bale. Den var välgjord, snyggt filmad, innehöll bra skådespeleri och mycket skottlossning. En sevärd film tycker jag.

Förutom detta så har jag alltså jobbat. Det har känts både bra och lite jobbigt. Bra av uppenbara anledningar (skönt att ha jobb), jobbigt eftersom man blev avundsjuk på alla som kunde lata sig och vifta med tårna hela dagarna. De nya/tillfälliga arbetsuppgifterna var roliga och det var stimulerande att lära sig något nytt! Jag gillar ju att strukturera, ordna och greja så det passade mig ganska så bra. Hoppas verkligen att de är nöjda med mitt arbete för jag gjorde mitt bästa!