Taggar

, , ,

Nu känns det som att sommaren är på väg att ta slut. Det är visserligen bara augusti men visst känns det som att hösten kommer smygande? Med små steg visserligen men ändå…

Sommaren har varit helt okej trots regn och väldigt lite ledighet. Vad har jag gjort under sommarveckorna? Tja, om man ska sammanfatta det hela skapligt kortfattat så:

11-14 juli:
Sambon och jag reste till Öland och bodde på Vandrarhemmet i Ölands Skogsby. Det ser urgulligt ut och är väl ganska ok..men aj vilka hårda sängar och oj så lyhört! Öland är däremot jättefint! Vacker natur och mycket att titta på om man är intresserad av historia. Vi besökte bl a Ekeby fornborg, Ismantorps borg, Borgholm (både staden och ruinen), Solliden m.m. På väg till och från Öland tog vi en sväng till Bergdala glasbruk, Boda samt Design House Stockholms outlet. Nu är vi glada ägare till en underbart fin salladsskål från Bergdala! Jag är jätteförtjust i deras glaskonst med blå kant!! Vår lilla minisemester var härlig och vädret helt ok. Ett tips – om ni är i Kalmar – besök Kalmar läns museum! Himla fint och de har ett urgulligt café med rimliga priser.

25 juli:
Varje år (särskilt när det är sommar) så längtar jag till Bohuslän! Den 25 juli gjorde sambon och jag en utflykt tillsammans med sambons pappa och hund plus mina föräldrar. Vi åkte bl a till Skärhamn där vi såg utställningen med Elsa Beskows söta bilder. Insåg att syrran och jag har de flesta av hennes böcker.