Taggar

, ,

När den här arbetsveckan är slut så har i princip alla på min arbetsplats gått på semester. Alla utom jag känns det som. Det är ju i och för sig inte alldeles sant eftersom älsklingen och jag åker till Öland på lördag och stannar där tills på tisdag men jag känner mig ändå lite avundsjuk. Ska försöka att inte tänka så. Det är ju kanon att ha ett jobb!

Jag känner mig lite pirrig inför min arbetstillvaro i sommar. Den kommer att innehålla mina vanliga arbetsuppgifter men jag ska även täcka upp på en annan avdelning. Där ska jag ta emot och hantera allt material som kommer in. Det är saker som jag inte gjort förut och som jag ska försöka lära mig idag och imorgon. Jag känner mig både nervös och lite…uppspelt. Läskigt om jag skulle göra något fel men roligt att testa på något nytt om ni fattar! Om jag bara kan låta bli att jaga upp mig så ordnar sig nog allt.

Visst känns det overkligt att det redan börjar säljas höstkläder i affärer och webbshoppar? Jag har precis insett att det är sommar! Till råga på allt så känner jag mig mer hemma i höstkläder och det minskar ju inte frestelsen! Inget problem direkt men jag tycker att det är för tidigt att tänka på höst och höstmode!

Appropå minnesstunden (galan?) för Michael Jackson som tv-sändes häromdagen.. Såg ni den? Jag tittade inte på hela utan lät tv:n stå på och såg bitar av galan. Alltså jag vet inte… han var ju en stor artist och det är ju USA men jisses vilket spektakel! Det kändes lite smaklöst att se kistan framför scenen tycker jag.