Taggar

, ,

För ett tag sedan hittade jag den här sommarenkäten hos Hannah och nu fick jag lust att svara på frågorna.  

Vad ska du göra i sommar?
Ska jobba i princip hela sommaren men förutom det så tänker jag: ha det härligt på Öland med sambon, se U2 live och mysa i Värmland med föräldrarna. Förutom detta så hoppas jag på nå´n dag i Bohuslän, ett besök på Ge-Kås (Ullared) samt trevliga utflykter till härliga platser. I augusti står valet mellan VM i miniracing som anordnas Schweiz (älsklingen ska tävla!), Way Out West (dyrt och beror på om jag hittar sällskap) eller Malmöfestivalen.

Sommarens plagg?
Beror på väder och temperatur juh! Troligen ett par trekvartsjeans, t-shirt och sandaler/tofflor… Inte supersnyggt men väldigt bekvämt.

Alltid i väskan?
Plånbok, mobiltelefon, filofax (kan ju få folk att tro att man är väldigt upptagen😉 ), en kulspetspenna och plåster.

Sommar för dig?
Både härligt och jobbigt. Tål inte värme så bra men försöker lära mig att hantera den bättre (när det väl är varmt). Blir lätt lite stressad över allt man vill göra men inte kan… Förutom detta – frihet, barfota, chans att läsa mer, förhoppningsvis mer livemusik än vanligt, mer tid att umgås med människor man tycker om.

Restips i sommar?
Oj… I Sverige finns det väldigt många vackra platser! Värmland och Bohuslän ligger mig varmt om hjärtat. Utomlands? Det är väldigt länge sedan jag reste utanför Sveriges gränser (var i Danmark för ca 5 år sedan) men Venedig och London återvänder jag gärna till (var där 1996 och 1992 tror jag).

Hur varmt måste det vara i vattnet för att du ska bada?
Runt 20 grader.

Vilka böcker skulle du vilja rekommendera folk att läsa i sommar?
”Vindens skugga” av Carlos Ruiz Zafón (om du är boknörd), ”Tusen strålande solar” av Khaled Hosseini och/eller ”Älskad, saknad” av Joyce Carol Oates.

Bästa sommartipset?
Lägg dig i en hängmatta i skuggan och frossa i bra böcker. Se till att koppla av!