Taggar

, , ,

Sommaren är här och jag står inför samma problem som alltid: klädseln! Jag är inte riktigt bekväm med att klä mig i shorts och kjol men ska värmen fortsätta (eller rättare sagt återvända) så har jag inget val. Det insåg jag efter att ha vandrat omkring i Göteborg på den hittills varmaste dagen – iklädd jeans och t-shirt. Väl hemma var jag svimfärdig, illamående och trodde helt ärligt att jag var på väg att bli sjuk. Så kan man ju inte ha det. Jag måste svälja komplexen (ja jag har sådana fast jag är 30+)!

Nu är jag på jakt efter någon fin klänning (kjol går bra oxå)! Det är inte lätt! Jag är kanske för kräsen men vad ska jag göra? De är antingen för gulliga, för dyra, för små eller för stora! Det är ju inte helt ovanligt att modellen är ”fel” också! Resår kring bysten känns inte som någon hit…och för mycket vidd kring magen kan ju få folk att tro att man väntar barn! Lindex har (eller kommer snart att få in) den här klänningen:

Lindex Shop Online - Klänning 

…och jag tycker att den är helt underbar! Jag älskar vinrött (skiter i om det är en höstfärg)! Men..de har den naturligtvis inte i min storlek. Bajs oxå.