Taggar

, , , ,

Gaaahhh det är så vaarmt….jag smälter bort… Jag tycker om sol och sommar men när temperaturen närmar sig och passerar 30-strecket så blir det jobbigt. Får väl i och för sig skylla mig själv litegrann…måste försöka förtränga komplex och lätta på kläderna…

I lördags vandrade jag omkring i Göteborg och strövade in och ut ur affärer. Kul i och för sig men j-gt dumt val av dag. När jag var hemma igen så snurrade det i skallen, svetten rann och jag mådde illa av trötthet och värme. Korkat! Jag hade tänkt så länge på den där turen till Göteborg att jag antagligen kopplade bort förståndet! Om jag shoppade något? Jodå… en vitblå randig tröja på Gina Tricot, lite för dyrt smink från MAC Cosmetics och ett fint armband med berlocker. Gick även till Panduro och inhandlade lite pärlor och tillbehör till ett halsband.  Jag har fått för mig att jag vill ha ett trähalsband och eftersom jag inte hittar något (som jag gillar) så ska jag alltså göra ett själv. Finns det ett litet, litet pysselintresse inom mig i alla fall? 

Tänk att Michael Jackson har dött! Det känns sorgligt och märkligt på något sätt. Vilket tragiskt liv han verkar ha haft. Med risk för att låta som en hobbypsykolog så känns det som att han var en j-gt trasig person. En begåvad man som det bara gått utför med de senaste åren… Hoppas att han finner ro i Neverland.

Jag gillar verkligen Spotify!! Idag har jag gjort en härlig musikalisk upptäckt! Wilco! De är ju underbara!! Blir så glad!!