Taggar

I söndags var det 15 år sedan Kurt Cobain (sångare i 90-talsbandet Nirvana och en av grungens förgrundsgestalter) begick självmord. Tänk vad fort tiden går! För 15 år sedan var jag 17 år och jag minns exakt vad jag gjorde när radion meddelade hans tragiska död. Jag skyndade mig ut till mina föräldrar som naturligtvis inte reagerade på samma sätt som jag. De visste inte ens vem han var –till min stora besvikelse.

 

Jag var inget inbitet fan till Nirvanas musik men jag tyckte om deras låtar och attityden i den och kände en fascination inför Kurts person. Tro det eller ej men jag blev ledsen och tja besviken när han sköt sig. De första åren hedrade jag honom med ett tänt ljus och Nirvanamusik på dödsdagen och det kändes bra. Det slutade jag med så småningom men han har definitivt en speciell plats i min musikvärld.

 
Tänk vad mycket intressant musik han kunnat skapa om han orkat leva! Så kände jag för 15 år sedan och de känslorna har inte ändrats.

 

 Kurt Cobain