Det har varit en j-gt märklig vecka. Sjukhusbesök, fika i Alingsås och ett telefonsamtal som kommer att förändra hela min livssituation de närmsta 3 månaderna. Jisses. Har känt mig/känner mig så omtumlad efter veckans händelser att jag impulsköpte 2 cd-skivor (Glasvegas och Kings Of Leon) samt ett blodrött läppstift från Make Up Store häromdagen. Kände att jag ville unna mig lite… (jo jag veet…vi beställde U2-biljetter i förra veckan! Schhhhhh)!

I torsdags ringde de från min förrförra arbetsplats och undrade om jag kunde tänka mig att börja jobba där igen. Avdelningen som jag arbetade på (i 4 år) har apmycket att göra och de erbjöd mig en heltidstjänst (projektanställning). Jag drabbades av fullständig kortslutning i huvudet och bad om att få lämna besked senare samma dag. Snacka om vilsna känslor! Naturligtvis så tackade jag ja. Hur skulle jag kunna göra något annat med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut?? Nåväl…vare sig det blir 3 månader eller mer som jag jobbar där – det är ju j-gt skönt att få ngn sorts ekonomi och en viss trygghet (även om det kanske blir kortvarigt).

Nu har det ”äntligen” hänt – jag har blivit utvald till opponent i ett slutseminarium på ”min” högskola. Har stått i kö i evigheter och i nästa vecka så ska det ske. Man måste ha opponerat för att få ut sin examen sedan (ja när ens egna uppsats är klar då). Jag börjar få lite ont i magen. Uppsatsen som jag ska opponera på är låång och verkar riktigt bra. Fan, min uppsats suuuuger!