Taggar

F-n…jag är förkyld! Det skaver i halsen, jag fryser, lederna känns stela och det är inte helt otroligt att jag är på väg att få feber. Inte speciellt skoj alls. Den här helgen är jag hundvakt åt en underbar vovve som heter Sara (ljusgul golden retriever). Hon är så gosig och genomsnäll. Jag var lite nervös innan (eftersom jag inte är speciellt hundvan) men det har gått hur bra som helst! Igår tog vi en långpromenad och det var faktiskt mysigt!

Igår upptäckte jag -till min stora förtjusning- att TV4 Komedi sände ett maraton av en av mina favoriter när det gäller humorserier! Black books från 2000. Underbart! För de som inte vet så kan jag berätta att den utspelar sig i ett bokantikvariat kallat Black books. Affären ägs av den grinige, kedjerökande, osympatiske Bernard Black som älskar böcker men hatar folk i största allmänhet och kunder i synnerhet. Till sin hjälp har han en duktig men mycket udda assistent; Manny. Med jämna mellanrum besöks de av Bernards enda vän: Fran. Eftersom det inte går att publicera klipp från serien så rekommenderar jag er att besöka YouTube och skriva in Black books i sökfältet.

Black books