Taggar

,

Nu är det dags för den oh så spännande (ironi!!) fortsättningen på vad som hänt under veckan som gått.

Jag har planer på att röja rejält bland mina kläder och förhoppningsvis få sålt en del. Varje dag (i den gångna veckan) har jag tänkt sätta igång med röjandet men jag kommer inte så långt. Det är faktiskt inte så lätt! Jag har en hel del kläder som jag aldrig använder. Vissa är för små och andra…tjaa liksom bara hänger där och väntar på att jag ska vilja klä mig i dem. Vi har inte hur mycket plats som helst och jag tycker att det känns onödigt att ta upp en massa plats med saker som jag ändå inte använder.

I det förra inlägget skrev jag om att jag sökt ett jobb som webbcopy, att de ringde upp och att jag fick reda på att jag inte var aktuell pg a bristande tyska- och franskakunskaper. I torsdags ringde de igen!! Jag är osäker på om det var samma person som ringde i tisdags. Hon som ringde berättade att hon ringde alla som sökt tjänsten, ställde ett antal frågor och skulle återkomma om jag var aktuell/intressant. Ehhh….jaha hur ska jag tänka om det här?? Är de förvirrade? Var det inte så många som sökte tjänsten? Har de släppt på kravet att man ska kunna tyska och franska flytande? Ja ja den som lever får se.

Någon gång under eftermiddagen (kvällen??) i torsdags så beställde jag Anna Ternheims senaste skiva samt ”Pappersväggar” av John Ajvide Lindqvist (nu är det köpstopp beträffande bokrean!) från CDON. Kan ni tänka er? Både skivan och boken kom dagen efter (i fredags)!! Snacka om snabb leverans!

Mina inköp i årets bokrea: