Taggar

, , ,

Tjaa vad har hänt den här veckan då? Inte så himla mycket egentligen.

Var hos doktorn i måndags och det är ju sällan speciellt kul. De upptäckte inget farligt men jag ska tillbaka för en liten operation. Känner inte för berätta mer än så här men not to worry det är inte något allvarligt. Trots det så är det faktiskt lite jobbigt att behöva vänta på kallelsen – vill bara ha det gjort om ni fattar!

I tisdags skickade jag iväg en jobbansökan till en ledig tjänst som webbcopy i Göteborg. Insåg att mina kunskaper och erfarenheter troligen inte var tillräckliga men man måste ju chansa ibland! Döm om min förvåning när de ringde mig senare sammma dag! Efter att ha pratat med kontaktpersonen så visade det sig att jag inte var aktuell. Man måste tydligen kunna både franska och tyska flytande. Bajs. Det kändes ju lite trist men det är ju väldigt skoj att någon äntligen hör av sig! Eftersom vädret var så fint så tog jag mig en stilla promenad i solskenet. Jag kunde inte hålla mig borta från bokrean så jag trängdes en stund med andra litteraturintresserade (på både Akademibokhandeln, Wettergrens och Åhléns). När jag kom till Åhléns slog jag till och köpte ”Tillsammans är man mindre ensam” av Anna Gavalda. Väl hemma igen så beslöt jag mig för att hämta ut de bokreaböcker jag beställt via nätet.

Onsdagen var väldigt händelselös. Kände mig trött och håglös och tja det enda vettiga jag gjorde var att betala in månadens räkningar. På kvällen var det premiär för nya tv-serien Lie to me med Tim Roth. Den verkar rätt ok men jag vet inte om jag kommer att följa den. Nog för att det är intressant med kroppsspråk osv men…jag vet inte. Lie to me verkar bättre än The Mentalist i allafall.