Taggar

, , , , , , , , ,

Alltså det här med smink… Som med så mycket annat så är jag kluven. Å ena sidan vill jag sträva efter att inte använda något alls och å andra sidan så tycker jag att det är ganska skoj. Ta ett par knallröda naglar till exempel -jag vet inte hur det är med er men för mig är det en må bra-grej! En färgklick i tillvaron typ.

När jag fyllde år för några månader sedan så fick jag ett presentkort på en privat sminklektion hos Make Up Store. I förra veckan var det dags för lektionen. Det var faktiskt ganska kul (kändes lyxigt och lärorikt)! Fast jag måste säga att jag blev lite full i skratt när make up-artisten både noppade, klippte och målade mina ögonbryn… Det var lite otippat! När hon fyllt i dem med färg så blev jag först lite tveksam (har rätt mörka ögonbryn) men sedan nöjd. Hade liksom inte ens funderat på dem… Nåja. Jag fick en hel del tips och råd kring teknik, färg, olika produkter som kan vara bra för min hud osv osv. Det blev riktigt fint! Har nog använt skapligt ”rätt” färger förut men kanske lite för mörka nyanser. En stor överraskning var upptäckten att jag faktiskt passar i grön ögonskugga! Kul och oväntat!

Efter lektionen så får man plocka till sig make up för en viss summa och även om jag försökte begränsa mig så fick jag lägga till lite iallafall. Ehrmm…nåja. Jag inser självklart att sådana här lektioner är tillfällen då de försöker sälja så mycket som möjligt till en…men man blir faktiskt lite bländad och börjar tänka saker som: ”joo jag behöver nog verkligen en sån där kräm eller en sån där borste!”..(jag började tänka så iaf). Jag inhandlade en del och annat skrev jag upp (man kan ju önska sig och spara till). Dessutom så finns det ju billigare märken!

Ett urval av mina inköp:

    Tri brow Blush (rouge) Foundation
Frestad att köpa:

Skin serum  Microshadow   Microshadow

Ps. Vill ha deras ögonskugga Dagger oxå men den verkar inte finnas på bild. Ds.