Taggar

, , , ,

Idag tog jag ett ganska så stort steg! Ja för att vara jag iallafall. Igår berättade jag ju att jag skulle fila på en ansökan till ett ledigt jobb som lockar mig väldigt mycket… Jag skrev, raderade, lade till och formulerade om. Om den blev bra eller ej återstår att se men den blev färdig iallafall. Så tog jag ett djupt andetag och gjorde något som vissa säger att man ska göra vid varje jobbansökan men som jag tycker är…skitjobbigt och ofta undviker.. Jag ringde kontaktpersonen som stod i annonsen! Tyvärr så kunde hon inte ge mig någon vettig information men ändå!! Detta (att ringa) är säkert lätt som en plätt för väldigt många men inte för mig! Inte när det gäller sånt här i allafall. Hoppas att jag tagit mig över den där tröskeln nu…eller att jag åtminstone börjat klättra över den!

Imorse var det dags för tandläkarbesök. Var lite orolig för att jag skulle ha svårt att komma ur sängen så pass tidigt men det var ingen större fara. Tack och lov så hade jag inga hål! En stor lättnad kan jag säga er! Däremot har jag lite antydningar här och var (som jag haft i flera år) så jag mååste försöka se till att de inte utvecklas! Anmälde mig till Frisktandvården eftersom jag hamnade i premiegrupp 1 (lägsta månadsavgiften). Känns vuxet och vettigt!

Åhh…jag besökte just Adlibris hemsida och boknörden inom mig tog ett lyckoskutt!! ”Stora boken om Mumin” ingår i deras bokrea!! Jag kan inte hitta den i bokrean hos någon annan bokhandlare så den måste jag bara ha! Detta innebar visserligen att jag var tvungen att stryka några andra böcker som jag sett ut men det gör ingenting! Lycka! Hoppas att det är en fin upplaga och inte en dålig billighetsversion!

Stora boken om Mumin av Tove Jansson