Taggar

, , ,

Yes! Jag kom iväg till Friskis & Svettis igår! Det trodde jag faktiskt inte! Eftersom jag haft ett såpass långt uppehåll i träningen så satsade jag på ett baspass. Visst var det jobbigt och visst kände jag att jag ”tappat” en del men…faktiskt inte så mycket som jag befarat! Coolt. Träningsvärken kom smygande redan igår kväll så sömnen i natt blev väl sådär. Idag stramar och värker det överallt käns det som…men de säger ju att det är bra att ha träningsvärk och att det är ett tecken på att motionen behövs så jag ska väl vara nöjd då! Lite svårt när man känner sig som Frankenstein men ja ja.

Jag kunde inte stå emot… När jag kom hem igår så förhandsbokade jag böckerna som jag nämnde i det förra inlägget! Borde hålla i mina pengar mer än vad jag gör men…det är ju så roligt med böcker!

Idag har jag inte gjort något vettigt. Tja..jag har ju bokat tvättid, hämtat ut ett paket och handlat lite mat men…det räknar jag inte riktigt. Strosade omkring lite på stan och letade svarta läderstövlar men det finns f-n inga som är ok. Antingen så är de för dyra eller så är de för trånga i skaften. Hittar jag väl ett par som både är snygga och riktigt billiga så är de alltid för snäva eller i typ storlek 41! Bajs. Ah well jag överlever såklart men det är trist. Om jag har inkomst o c h slankare ben i höst/vinter så får det väl bli ett par då istället.

Nu ska jag fila lite på en jobbansökan. Sökte ett jobb i förra veckan men fick ett mail om att de ändrat villkoren för det och att jag gärna får söka igen. Arbetsuppgifterna låter riktigt lockande och villkoren är mycket bättre nu än i förra veckan (då: 15 timmar jobb i veckan och nu: heltid i 2 månader och sedan ev. förlängning).