Taggar

, ,

Jag måste börja träna igen! När jag hade jobb så var jag  rättså duktig (för att vara jag) på att motionera regelbundet och fortsatte med det även när jag blev arbetslös. I höstas kom jag liksom av mig och sedan har latmasken tagit över. Jag förnyade mitt kort på Friskis & Svettis i början av januari (jag tror att det var då) men har inte kommit iväg ännu! Dåligt!! Det känns bara så en0rmt motigt och besvärligt att ta sig samman! Vet inte riktigt varför. Jag brukar ju känna mig skitnöjd och duktig när jag väl lyckats ta mig dit och gjort ett pass! Bara det borde ju vara en morot! Det är ju inte så ofta man har anledning att vara nöjd med sig själv.

Insåg härom dagen att jag ska till tandläkaren på torsdag! Bläää… Jag anmälde mig till Frisktandvården för ett tag sedan så jag får väl skylla mig själv men man måste ju kolla sina tänder ibland. Det brukar inte vara några större problem med mina gaddar men tänk om det är det nu? Det finns ju roligare saker att lägga pengar på liksom! Tur att jag  har ett litelitet sparkonto!

Nästa vecka börjar årets bokrea! Skoj men samtidigt jobbigt. För några månader sedan bestämde jag mig för att förtränga den och absolut inte köpa några böcker. Arbetslös som jag är. Nu -när den snart sätter igång- sitter jag och bläddrar lystet i nätbokhandlarnas reakataloger! Åhh den vill jag ha och den och den! Vill inte tänka på hur det lär bli om jag får kataloger från bokhandlarana här i stan! Gaahhh. Om jag faller för frestelsen att köpa någon eller några…vilka skulle det bli då tro? Är det någon man ”måste” ha? Just nu finns det fyra böcker som lockar lite extra: ”Shantaram” av Gregory David Roberts, ”Leilas middagstips” av Leila Lindholm samt ”Mina fastrars mat…” av Paolo Roberto och ”Tvära kast” av Tanuja Hidier Desai.