Ännu en vecka har gått. Tiden går så fort och samtidigt så långsamt. Känner en växande stress över min arbetslöshet och min uppsats. Jag förbannar mig själv för mitt dåliga självförtroende. Tänk om jag kunde få lite tilltro till mig själv – det skulle nog underlätta en hel del. Inte bara när det gäller jobbsökande. Suck.

Den här veckan har varit ganska så trivsam måste jag säga. Tack och lov för den föregående var förfärlig. Känner en klump i magen och en saknad men jag försöker distansera mig. Kanske är fel sätt att hantera känslor men vilket är det bästa sättet egentligen?

I onsdags var det dags för bokcirkelträff i Alingsås igen. Väldigt trevligt! Vi hade valt att läsa något av Joyce Carol Oates och de som ville fick välja en valfri bok av henne. Jag läste ”Älskad, saknad” och den var verkligen bra! Rekommenderas varmt. Nästa bokcirkelbok blir ”Tusen strålande solar” av Khaled Hosseini. Har bara hunnit läsa ett kapitel i den men det verkar lovande!

Ps. Lyssnar just nu på ”Leaving on a mayday” med Anna Ternheim…den är så underbart bra! Ds.