Taggar

, , , , , ,

I måndags skrev Aftonbladet om det relativt nya fenomenet mikrobloggar och jag blev genast nyfiken! Jag googlade begreppet men blev inte så himla mycket klokare för det. En del kallar det för den nya innegrejen och andra menar att mikrobloggen kommer att ersätta de vanliga bloggarna. Vad är då en mikroblogg? Tjaa… enligt Aftonbladet så går mikrobloggandet ut på ”korta små meddelanden. Det kan vara statusmeddelande om vad du gör för tillfället, hur du mår eller små iakttagelser”. Vanligtvis finns det en gräns för hur mycket man får skriva per inlägg och den brukar ligga på ungefär 140-200 tecken. En bättre förklaring finns hos the real mymlan. Några av de största mikrobloggarna (eller ska man kalla dem verktyg?) är: Twitter, Jaiku och Bloggy. Jag har skaffat mig en mikroblogg hos Bloggy men än så länge fattar jag inte riktigt vitsen… Nå´n som vet?

I eftermiddag/kväll tänker jag ta en tur till Alingsås för att fika med kompisar, strosa lite i affärer och göra en snabbvisit hos mams och papps. Kommer troligen att besöka Alingsås konsthall också för att se In hate we trust av Elisabeth Ohlson Wallin. Alltså jag ska definitivt se den n å g o n gång men vi får se om jag hinner just idag (min tidsplanering är sådär…).