Taggar

,

Ett tips till alla litteraturintresserade! Läs bloggen Bokhora – den är riktigt bra! Bokhora är fylld av en mängd välformulerade, personligt skrivna texter. Du hittar både recensioner, intervjuer och roliga enkäter m.m. Bloggen har en mängd undersidor och man kan läsa om både facklitteratur, skönlitteratur och barn & ungdom men även om litteratur indelad efter olika teman. Jag fastnade för följande enkät och här är mina svar:

Senaste bokköp: ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger” av Linda Olsson.

Senaste bibblolånen: ”Himmel” av Torbjörn Flygt och ”Människohamn” av John Ajvide Lindqvist. Skäms över att erkänna det men jag besöker biblioteket alldeles för sällan.

Senaste utlästa boken: ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger” av Linda Olsson.

Favorittidning: Sonic. Enormt bra musiktidning! Önskar att jag hade råd att prenumerera på den…

Plats där jag helst läser: Antingen i sängen eller i en bekväm fåtölj.

Så sorterar jag min bokhylla: Jag sorterar efter format.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Svårt att välja e n enda men jag minns att jag älskade ”Godnatt Mister Tom” av Michelle Magorian.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Jag tror att det är ”Odysséen” av Homeros (är jag pretto eller är jag pretto?).

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: Väntar ivrigt på att ”Yacoubians hus” av Alaa al-Aswany ska släppas i pocket. Annars är jag nyfiken på vad vi kommer att läsa i bokcirkeln som jag är med i.