Ja här lyser flitens lampa må ni tro! Hahahahah..närå där var jag allt gravt ironisk. Usch. Lyssnar på musik (Kings of Leon), slösurfar och drömmer mig bort. Intet nytt under solen med andra ord. Sov kass i natt men lyckades faktiskt komma ur sängen i skaplig tid i morse. Med lite tur sover jag bättre i natt. Jag har börjat skriva planeringslistor inför varje dag. Där skriver jag upp allt som jag tycker att jag bör få gjort under dagen. Tänkte att det kanske skulle ”få igång mig”. Ambitiöst va?! Igår fick jag faktiskt gjort det mesta på listan.. Idag går det sämre. Oh, vilken överraskning! Ironisk igen.

Jag äter alldeles för mycket godis. Är det någon som kan tipsa mig hur man gör för att minska på sitt godisätande? Jag tänker inte sluta äta sötsaker men jag vill minska på ätandet kraftigt. Målet är att bara äta på tja lördagar. Inte så lätt faktiskt. Är lite nojjig för framtida tandläkarbesök m.m. Fan, jag behöver gå ned i vikt oxå. Är inte gravt överviktig men…det vore najs om jag vägde typ 10 kilo mindre. Kruxet är att jag är rättså bekväm av mig och lite för förtjust i sötsaker. Måste försöka komma i väg till Friskis & Svettis. Jag har köpt träningskort (trots protester från plånboken) så nu måste jag ju utnyttja det! Bajs. Fick för mig att prova mina läderstövlar igår. Det var en trist upplevelse. Dels så är de för snäva kring benen o c h dessutom är de slitnare än vad jag väntat mig. Synd att läderstövlar är så dyrt.

Förövrigt så försöker jag fortfarande smälta att USA numera har en svart president som är demokrat. Det trodde jag aldrig skulle hända. Fantastiskt! Jag blev t om lite rörd när jag såg installationsceremonin på tv igår. Bye bye Bush.