Inspireras av Hannas årssammanfattning och besvarar samma frågor som hon…

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Blev av med jobbet (både underbart och hemskt), gick en kurs i InDesign

Höll du några av dina nyårslöften?
Mjae…lovade att jag skulle fortsätta motionera och det gjorde jag fast slutade under andra halvan av hösten. De andra nyårslöftena höll jag inte.

Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, 2 st faktiskt!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov

Vilka länder besökte du?
Inga alls…stannade i Sverige😦

Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Oh, ja! Ett jobb, självförtroende, pengar osv osv.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
25 mars – då blev jag fri/arbetslös från stället jag jobbat på i 4 år.

Vad var din största framgång under året?
Se svaret ovan

Största misstaget?

Får nog återkomma med svaret på den frågan

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget annat än förkylning och de vanliga humörsvängningarna

Bästa köpet?
Min skepparjacka, den blommiga scarfen från Åhléns eller det fina bärnstensarmbandet i Skåne

Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom hyra och dylikt så var det nog kläder och musik

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Nära och kära samt musik

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Radiohit eller personliga favoriter? Geraldine med Glasvegas, Mercy med Duffy (dessa två var lite både och) samt Is There A Ghost med Band Of Horses.

Var du gladare eller ledsnare under året jämfört med tidigare år?
Svårt att säga…hösten var j-gt tung

Vad önskar du att du gjort mer?
Sökt jobb ihärdigare och på mer kreativa sätt, motionerat mer, tagit bättre tillvara på vänner, ätit nyttigare, arbetat mer med min magisteruppsats

Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ångest, slösat bort tid, deppat

Hur tillbringade du julen?
Hemma hos mamms och papps tillsammans med dem, min pojkvän, hans pappa och hund samt syrran och hennes familj

Blev du kär under året?
Fortsatte vara kär!

Hur många one night stands?
Noll. Kom igen! Min pojkvän och jag firar snart 6 år – det säger väl allt?! 

Favoritprogram på tv?
How I Met Your Mother (ingen ny serie jag vet)

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nepp

Bästa böckerna du läst i år?
Svinalängorna av Susanna Alakoski, Love Is A Mixtape av Rob Sheffield och Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

Största musikaliska upptäckten?
Att Seattle är intressant igen! Band Of Horses – I love them!

Något du önskade dig och fick?
Se/lyssna på Madrugada live! En fantastisk konsert!!!

Något du önskade dig men inte fick?
Jobb, självförtroende, bättre kondition, en bra (tja okej iallafall) ekonomi m.m.

Årets bästa film?
No Country for Old Men och Gone Baby Gone

Årets sämsta film?
National Treasure: Hemligheternas bok

Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade den här i Borås tillsammans med samma personer som jag firade julafton med

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Åh, massor

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jeans och t-shirt…blev ju arbetslös och hemma i lägenheten kan man klä sig som man vill

Vad fick dig att må bra?
Musik – som alltid

Vilken kändis var du mest sugen på?
Töntig fråga

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ingen specifik tror jag (samma hjärtefrågor som alltid)

En värdefull läxa du lärt dig under året?
Får nog återkomma med svaret på den frågan