Gör en mental anteckning – det är lämpligt att ta på sig promenadvänliga skor om man ska ränna omkring i affärer! Ibland är man rätt dum (iof alldeles för ofta)! Nu är mina ben lite stela och jag är rätt säker på att jag har blåsor under fötterna. Idag gav jag mig f-n på att jag skulle hitta en fin födelsedagspresent till en speciell person i min närhet och förhoppningsvis få lite julklappsidéer. J-ar i min lilla låda vad jag har gått! In och ut ur affärer, stannat till vid något, insett att det varit för fult eller för dyrt och gått vidare. Ja och ansträngt mig för att i n t e titta på sånt som jag skulle kunna få för mig att köpa till mig själv! Så…ledde rännandet till något bra? Tjaa både ja och nej.. Presenten är inhandlad men jag köpte ngt till mig själv oxå… Grå ögonskugga och en guldglittrig eyeliner! För det måste man ju verkligen ha! Nåväl.

Jisses..jag var på Arbetsförmedlingen igår för ett möte med min handledare. Det gav inte ett skit! Leta jobbannonser kan jag ju själv! Jag fick två som han tyckte att jag kunde fundera över. Den ena var som bokbindare (för att jag råkade säga ngt om att det är ett annorlunda och kanske spännande yrke).. För den skull kan jag ju inte söka såna jobb!! Det är ju en fördel om man har kunskaper – inte enbart intresse! En annan sak som gjorde mig liite fundersam… Jag satt i kanske 10 minuter (säkert mer) och berättade om varför mitt förra jobb (där jag stannade så kort tid) fick mig att må så dåligt och förklarade att jag inte tror att jag passar som säljare. Vad gör han då? Jo letar upp jobbannonser där de söker säljare! Ibland undrar jag om folk överhuvudtaget hör vad jag säger…

Igår gjorde jag en snabbvisit i min hemstad Alingsås. Det är verkligen en gullig stad! Fika och bokcirkelträff med tjejkompisar. Supermysigt! Vi hade läst ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger” av Linda Olsson och småpratade om den över godsaker på Coffee House. Kan förresten rekommendera boken – ett bra julklappstips!

Imorgon ska jag försöka ta mig samman och skriva om förra helgen (29-30 november).