Taggar

, ,

Jag drabbades just av en insikt! Det är jul om ungefär 1 månad (julklappar!!!) och älsklingen fyller år om 2½ vecka! Hjälp! Missförstå mig inte – det är skoj att skaffa fina saker till de man älskar men…vad gör man när ens ekonomi både är skral och osäker? Vad gör man när man saknar idéer? Shit! *funderafunderafundera* Nå´n snilleblixt måste jag ju kunna krysta fram ur min förslappade hjärna!!

Appropå jul och traditioner… Det är f-n inte lätt att stå emot när mataffärerna frestar med skumtomtar och marsipangodis (såå gott) och närmsta bageriet säljer semlor! Jag stålsätter mig och tänker: ”Nej Jossan – inga skumtomtar förrän i december och a b s o l u t inga semlor förrän i…februari!!”. Hårt liv för en traditionsbunden gottegris!

Det har väl egentligen hänt en hel del sedan jag skrev här i bloggen sist..men jag har fortfarande inte tagit mig ur min svacka. Saknar inspiration och mår väl inte speciellt bra. Usch, jag måste göra något radikalt med mitt liv! Kan inte hålla på så här…kämpa för att hitta en anledning att kliva ur sängen, låta dagarna gå utan att något händer (nu menar jag såklart inte bloggen) osv. Jag måste söka jobb även om det känns hopplöst, arbeta intensivt med uppsatsen (detta ok över mina axlar), börja motionera igen…osv osv. Jag vet inte hur det ska gå till…