Regn och raggsocksgrått ute. Här sitter jag och försöker ta mig samman…utan att lyckas. Vad har jag gjort hittills idag? Jo jag har varit hos frissan och blivit fin i håret och så har jag målat mina naglar. Jisses. Jag försöker komma på bra saker att sysselsätta mig med men det stannar vid idéer…lusten finns inte. Skit. Var hittar man motivation och inspiration? Är så gravt uttråkad. Borde plugga, borde städa lådor, borde släpa mig till Friskis & Svettis, borde ringa vänner…. Jag skulle behöva ge mig själv en spark där bak! Kickstarta mig själv!

Helgen har varit ganska så stillsam. I lördags var älsklingen och jag i Alingsås där vi hälsade på en väninna och hennes man. De har fått barn nyligen så vi ville passa på att gratulera! Mysigt med fika, prat och att beundra den lilla sötnosen! Därefter besökte vi mina föräldrar en stund- mums med mammas mat! I går (söndag) var jag ensam och gjorde inget alls. Spelade Sims 2 (måste hitta ngt annat att spela…Sims 2 är för tråkigt), läste i ”Himmel” av Torbjörn Flygt och glodde på tv. Jag såg ”I hennes skor” med Cameron Diaz och Toni Colette. Den var ungefär som jag väntat mig – ganska så trivsam och inte så svår. Passade nog min sinnesstämning rättså bra tror jag.

Ah, vilket tråkigt inlägg!! Ska försöka skärpa mig!