Nu är första veckan på det nya jobbet avklarad. Jisses säger jag bara! Det har varit urjobbigt! Otroligt intensivt. Just nu snurrar tankarna och känslorna inom mig och jag vet inte alls vad jag känner. Information overload kanske man kan kalla det!

Det har varit utbildning för hela slanten, nya miljöer, nytt folk, nya rutiner och regler…vänja sig vid att gå upp tidigt på morgonarna, passa bussar osv osv. Nu måste jag även vänja mig vid att jag måste klä mig på ett visst sätt varje dag! Jag har väl iof inga större problem med att klä mig prydligt men finbyxor, svarta finskor och gärna en blus eller kavaj – ja det är ovant.

Arbetsuppgifterna då? Lite för tidigt att säga kanske… Jag har inte blivit ensam ansvarig för något/några projekt ännu..och vet inte hurpass bra jag är eller kommer att bli på att marknadsföra olika saker via telefon. Om man säger så här – jag vacklar lite men jag måste ge jobbet en ärlig chans. Önskar bara att jag inte hade så superhöga krav på mig själv och att jag kunde lära mig att hitta en balans mellan att ta saker på allvar, göra ett bra jobb och inte ta kål på mig själv. Inte så lätt. Lönesystemet är baserat på en grundlön + bonus och provision. Det får jag oxå fundera över hur jag ska ställa mig till. Vi får se…