Taggar

, , ,

Jag har precis pratat med min handläggare på Arbetsförmedlingen. Från och med måndag (den 29 september) så finns jag inte med i deras register längre och det blir liksom ”officiellt”: jag är inte arbetslös längre! Det känns skönt men samtidigt läskigt. Min nervositet inför det nya jobbet går i vågor. Ena stunden så känner jag mig rädd och nervös. I nästa stund är jag glad, förväntansfull och självsäker. Ahhh. Det har varit svårare än någonsin att få något vettigt gjort den här veckan. Eller..jag var ju iof och tränade i tisdags och igår såg jag äntligen till att få ett besök hos vårdcentralen plus att jag tvättade en massa kläder men annars så.. Hjälp jag är så nervös!

Igår började jag läsa Torbjörn Flygts senaste bok ”Himmel”. Än så länge har jag bara läst ca. 10 sidor men den verkar bra! Vi får väl se hur mycket jag orkar läsa sedan när jobbet sätter igång. Jag känner mig faktiskt nöjd med att jag läst såpass mycket (för att vara jag) under min arbetslöshet!

Så…nu har jag bestämt mig för att äntligen anmäla mig som opponent till någons slutseminarium! Att ha opponerat på någons magisteruppsats (i ett slutseminarium) är ett krav som min institution (Bibliotekshögskolan) ställer och tjaa det är väl lika bra att få det gjort. Bajs bara att jag inte såg till att få det gjort typ i våras! Nu när jag börjar jobba så blir det ju liite besvärligare. Att hitta tid och ork att förbereda sig plus att jag måste be om ledighet! Jag får väl hoppas på att seminariet blir tidigt på dagen eller så sent som möjligt på eftermiddagen. Ja och att det dröjer ett tag – det känns lite pinsamt att  behöva be om ledighet alldeles i början av min tid hos den nya arbetsplatsen.

Häromdagen fick jag äntligen The Verve:s och Hello Saferide:s nya album! Det verkar som om alla sågar The Verves skiva men det skiter jag i – jag tycker väldigt mycket om den! Hello Saferide har jag inte lyssnat på ännu men snart så…