Taggar

, ,

Åhh dumma Lindex, Ellos, La Redoute, Kapp-Ahl, HM mfl.. sluta skicka ondskefulla, frestande rabatterbjudanden till mig! Det är så svårt att stå emot! Jag försöker ju vara ekonomisk och hålla i min lilla magra plånbok! Spara pengar ifall det dyker upp något som jag verkligen behöver eller som vore kul att göra! Vik hädan frestelser! Nu låter det väl som att jag tokshoppar konstant (så är det inte) men jag är nästan alltid frestad av något! Kläder, skivor, filmer, konserter m.m… Ta t ex det här med att jag precis fått jobb! Direkt efter att jag skrivit på anställningsavtalet började jag tänka: ”har jag kläder som duger till det här stället?” och ”hmmm visst vore det trevligt att inreda den där lilla vrån jag ska sitta i?”. Jovisst är det kul att unna sig något ibland men… att shoppa är inte enbart skoj för mig. Jag vill ju inte vara en ytlig prylgalning, jag håller med när folk pratar om att man bör dra ned på sin konsumtion och jag irriterar mig på köphetsen som man kan ana i många bloggar, tidningar m.m.! Dagens i-landsproblem!

Nu har jag nästan läst ut ”Kärlek är ett blandband:livet låt för låt” av musikjournalisten Rob Sheffield. Jag rekommenderar den varmt till alla som älskar musik och som är lite romantiskt lagda! Läsaren får ta del av Robs tankar kring musik, kärlek och framförallt saknad efter sin livskamrat Renée. Boken är väldigt speciell och varje kapitel tar sin utgångspunkt i ett blandband. Jag blir berörd av hans kärleksförklaring till sin fru, road av att läsa om musiken och får lust att leta upp mina egna blandband. Synd att jag inte spelade in fler!

Så..vad händer idag då? Tjaa.. som vanligt råder det konflikt mellan borde och vill. Jag ska definitivt till Friskis & Svettis och träna kl. 17 och därefter ut och äta med älsklingen men innan dess… Vad jag vill göra: dricka kaffe, läsa ut ”Kärlek är ett blandband…” och eventuellt sortera badrumsskåpet. Vad jag bör göra: intensivjobba med uppsatsen! Fan det här går ju inte! Jag mååste bli färdig med den innan året är slut! Är så dödstrött på att ha den hängande över mig och det känns som att tiden börjar rinna ut!