Taggar

, , ,

Jag har träningsvärk överallt känns det som. I axlarna, i benen, i svanken, i skinkorna (jo faktiskt), i magen… inte kul alls. Varför detta då? Jo jag testade äntligen Afro Power Dance på Friskis & Svettis igår. Det var roligt men inte så lätt. J-drar vad många kroppsdelar att hålla reda på! Nåväl man lär sig det säkert efter ett par gånger. Tyvärr verkar det vara ett väldigt populärt pass för det är redan fullbokat! Skit oxå.

Nu har jag provlyssnat på Metallicas ”Death Magnetic” och jag känner att jag nog måste lyssna ett par gånger till för att kunna ge ett omdöme. Just nu tycker jag nog att det är…ganska bra. Hårt och slamrigt.

Snart är det dags för en massa premiärer och säsongstarter på tv. Av de serier och tv-program som startat hittills så har jag sett: ”I ditt ansikte” med Magnus Betnér, Martin Soneby och Bobbo Krull (det kommer jag definitivt att se igen) och i tisdags var det dags för ”Maria Wern – Främmande fågel”. Där känner jag mig mer tveksam..trots bra skådespelare och vackra miljöer. ”Heroes” börjar ta sig så den serien lär jag nog fortsätta med.. Snart börjar väl ”Greys Anatomy” och ”Desperate Housewives” -de ser jag nog mest i väntan på något bättre. En serie som jag känner mig väldigt nyfiken på är ”Fringe” (med Pacey från Dawsons Creek) som är Lost-skaparens nya storsatsning.

Åhh, i morgon ska jag få besked om jag får det där jobbet som jag var på intervju för i förra veckan. Fjärilar i magen! Jag vet inte riktigt vad jag ska känna…men det vore ju najs att slippa vara arbetslös!