Taggar

Jag känner mig ganska så avtrubbad just nu. Trött men rättså nöjd. Börjar ”landa” lite och försöker varva ner. Shit vad jag sov dåligt i natt! Tack och lov kom jag upp i tid ändå (ställde tre klockor + att älsklingen ringde mig), hann med bussarna och var faktiskt ungefär tjugo minuter för tidig! Tog tillfället i akt till att vandra lite, försöka andas djupt och till att återigen tänka igenom vad jag hoppades på att få sagt under intervjun.

Mina förberedelser började egentligen redan i måndags när företaget ringde. Åh vad jag har funderat och grubblat! Läst artiklar med råd, letat info om arbetsplatsen osv osv. Klädseln bestämde jag egentligen i förrgår men blev osäker (såklart) och igår begav mig ut på stan – tänk om det fanns något bättre i nån affär! Jag hastade omkring i flera butiker men utan framgång..  Jisses, ibland blir jag så trött på mig själv! Nu när intervjun är gjord så känns det som att den klädsel jag valde i förrgår dög finfint. Igår kväll satt jag och googlade företaget, lusläste deras hemsida och antecknade stödord för att ge ett påläst intryck.. *pust*

Vårt möte pågick i ungefär en timme och jag fick en hel del svåra frågor. Framtidsplaner? Hur ska man veta vilka de är? Vilka förhoppningar och drömmar man har är ju lättare att svara på… Så hur gick intervjun? Tjaa, jag får besked nästa fredag! Om jag ska lita till min magkänsla så tror jag faktiskt att intervjun gick riktigt bra! Det kändes som att vi fick bra kontakt, att jag lyckades säga en del bra saker och kvinnan som intervjuade mig verkar mycket positivt inställd! Nu ska jag försöka smälta intrycken och fundera över vad jag vill och tycker. Väga plus mot minus osv. Inte så lätt men ett måste.