Taggar

,

Så jävla typiskt!! Jag kände mig faktiskt – tro det eller ej- rättså peppad idag när jag packade min träningsväska och gav mig iväg mot Friskis & Svettis. Idag skulle jag testa Afro Power Dance var det tänkt. Jag kom till Friskis 20 minuter innan passet skulle börja men möttes av tjuriga miner och upprörd stämning. Fullbokat!! Skit oxå! Jag trodde att jag var ute i god tid! Från och med nästa vecka är Afro Power Dance tydligen ett bokningsbart pass.. Undrar om man kan boka redan nu? Nåja – om jag ska försöka vara lite positiv – jag kom ju ut iallafall!

Åh, jag vågar nästan inte skriva om detta men jag kan inte låta bli!! Jag har kanskekanske chans på en jobbintervju!! Jag besökte Jobbchansen på arbetsförmedlingen i fredags (29 augusti) och det gick inte alls som jag hade trott.  Kalla mig pessimist om ni vill för jag hade inga större förhoppningar inför det hela… Jag tog med mig mitt cv + ett personligt brev och gick dit för att lyssna på de olika företagspresentationerna. Ett företag lät mer intressant än de andra. Efter att ha våndats ett par minuter så tog jag mod till mig och gick och pratade med representanten för den arbetsplatsen. Och – döm om min förvåning – jag lyckades säga endel bra saker och hon lät mycket positiv! I måndags ringde hon och gjorde en telefonintervju med mig!! Ohh myyy…jag hoppas verkligen att jag gav ett bra intryck för jag var minst sagt omtumlad! Nu väntar jag på att hon ska ringa igen och erbjuda mig en ”riktig” intervju! Hur det än går med detta – det känns väldigt bra att äntligen få lite positiv respons!

Två säsongsstarter på tv idag: Idol 2008 och Heroes! Jag lär inte följa Idol särskilt noggrant men det är ju lite småkul i början. Det känns lite jobbigt att erkänna det men jag lär inte vara ensam om att tänka så! Heroes har jag lite blandade känslor inför. Efter att ha läst på en massa ställen om hur dålig säsong två tydligen är så blir man ju lite tveksam men…ja ja vi får se helt enkelt!