Taggar

,

Nu är hösten här och man kan börja hålla utkik efter nya tv-serier, filmer, spel, skivor m.m. Jag hittade en skivsläppslista i Borås Tidning som jag tänkte dela med mig av. Orkade inte ta med alla artister (sorry!) i  listan men ni kan säkert hitta en fullständig lista på fler ställen än här. Har dock ansträngt mig för att redovisa en rättså blandad lista och att inte bara ta med sånt jag själv gillar.

Personligen är jag extra nyfiken på The Verve, Metallica, I´m from Barcelona, Hello Saferide, Oasis, The Cure, Missy Elliott, Killers, The Soundtrack Of Our Lives och Blur.

Augusti:
25: Cog, Owl Service, Dark Sanctuary, The Game, Melpo Mene, Moody Blues, Molly Hatchet, Prong, Suicidal Tendencies och Die Krupps.
26: BB King
27: Sophie Talvik, Esbjörn Svensson Trio, Dave Stewart, Laika & The Cosmonauts, Arash, Lazee, The Verve, Slipknot, Jeff Loomis och Pelle Carlberg

September:
1: Roots Manuva, Motörhead, Hanson, Iced Earth
3: Brian Wilson, Sophie Zelmani, The Residents, James Yorkston, The Script
8: Okkervil River, Aretha Franklin, Levellers, Taj Mahal, Lovin Spoonful, Mountain
10: Gym Class Heroes, Calexico, Late of the Pier
15: Metallica
17: The Streets, The Haunted, Lasse Lindh, Lindsey Buckingham, Katy Perry
22: Burst, Like Honey, Asian Dub Foundation, Gary Moore
24: Natalie Cole, I´m from Barcelona, Rebecka Törnqvist, Bo Kaspers Orkester, Hello Saferide, Kings Of Leon
26: Evergrey

Oktober:
1: Ben Folds, Tom Morello, Faith Hill, Murs
3: Niacin
8: Bob Dylan, Oasis, Lambchop, Amos Lee, The Veronicas
10: Second Sex
13: Grandmaster Flash, The Cure, Keane
29: Pink, Agnes, John Legend, Frida Hyvönen, The Radio Dept,
Övrigt oktober: AC/DC, Those Dancing Days

November:
5: Sebastian, The Virgins
12: Tracy Chapman, Missy Elliott, Enya
Övrigt november: Laleh, Timo Räisänen, Big Boi, Christina Aguilera

Under hösten:
Timbuktu, John Dahlbäck, Tiny Dancers, The International Noise Conspiracy, No Fun At All, Killers, Razorlight, Ulf Lundell, Guns n´Roses, Kaiser Chefs, The Soundtrack Of Our Lives, Blur

Tipsa mig gärna om skivor som släpps i höst (som jag missat här)!