Känner mig ur form idag. Mår illa, känner mig otålig, smågrinig och orolig. Bajs oxå. Ibland snurrar tankarna lite för mycket i skallen. Ekonomi (eller bristen på den), framtiden, anhöriga som inte mår riktigt ok, åldersnoja osv. osv. Tänkte försöka muntra upp mig med en liten sväng på stan…då börjar det ösregna! Såklart. Nåja det kanske är lika bra. Jag måste försöka hålla i mina pengar lite bättre och svag som jag är så hade jag säkert fallit för ngn frestelse. Ah, ni hör ju hur jag låter – gnäll, gnäll, gnäll. Det duger icke! I väntan på att regnet stillar sig så ska jag nog lyxa till det med en kopp te och lite trånsjukt läsande i inredningstidningar.  

Förutom att tjura så ägnar jag mig åt ”detektivarbete” på nätet. Min kära pappa fyller år jättesnart och jag vill så himla gärna komma på något riktigt bra att ge honom. Det faktum att han knappt önskar sig något underlättar inte precis! Jag har fått några idéer men…det ska ju dels vara något som han skulle tycka om och dels något som vår ansträngda ekonomi klarar! Har ni något/några bra tips? Härliga utflyktsmål, bra teaterpjäser och musikaler etc. etc. Om det är en ”att göra”-sak så måste det vara typ i Göteborg eller någonstans kring Alingsås eller Borås.