Taggar

Nu är vi hemma igen. Eller ja…jag är ju egentligen inte hemma än utan är kvar här hos mams och papps. Sitter och gäspar framför deras dator, kollar mail, läser bloggar och försöker undvika att ta reda på vad som händer på Way Out West i Göteborg. Bättre att inte veta känner jag… 

Det har varit en trevlig och ganska så stillsam vistelse i Värmland. Båttur i Karlstad, kuriosa i Esters café i Långserud, teater i Berättarladan (Rottneros) och musik i Borgvik m.m. Är kanske litelite besviken på pjäsen vi såg… Scenografin var imponerande, teaterlokalen spännande och skådespelarna duktiga men pjäsen var svår. Jag funderar allvarligt på att läsa ”Bannlyst” av Selma Lagerlöf för att på så sätt – förhoppningsvis – förstå lite mer. Nåja det är ju härligt att gå på teater iallafall. :-) Packmopedsturnén i Borgvik var en positiv överraskning (bortsett från regnet)! Jag hade inga förväntningar alls men det var faktiskt bra! Är inget fan av Staffan Hellstrand men han gjorde en jäkligt bra tolkning av en Dan Andersson visa.

Usch nu börjar jag få ångest över ekonomin, uppsatsen och jobbsökandet. Faan. Jag försöker mota bort alla negativa tankar och det dåliga självförtroendet men det är banne mig inte lätt.