Taggar

, , ,

När man läser den här bloggen råder det väl inga tvivel om att musik är ett av mina största intressen? Det är min stora passion och det finns få saker i livet som kan få mig att känna så mycket! Jag köper nog skivor lite oftare än vad min ekonomi tillåter men det är så svårt att låta bli! Ibland så känner jag mig som Kakmonstret i Sesam (Sesame Street). Jag får inte nog! Bland mina senaste inköp är det särskilt två stycken som överraskat mig positivt. ”The Long Term Physical Effects Are Not Yet Known” med Jay-Jay Johanson och ”Narrow Stairs” med Death Cab for Cutie var rena chansningar men åh vad bra de är! Vackert, lite sorgset och tja underbar musik helt enkelt!

Appropå mitt föregående inlägg… det blir troligen ingen övernattning på vandrarhem i helgen. Kan väl iof inte påstå att jag är direkt överraskad över att de jag ringt är fullbokade men men…man måste ju chansa! Nåväl vår plan är att packa kylväskan med godsaker och åka skapligt tidigt på lördag – en heldag i Bohuslän ska bli härligt!

Började läsa ”Människohamn” av John Ajvide Lindqvist för lite mer än en vecka sedan. Har läst ungefär hundra sidor men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Den är bra såklart men än så länge överträffar den inte ”Låt den rätte komma in”. Vi får väl se vad jag tycker när jag läst hundra sidor till.