Taggar

,

Imorgon åker älsklingen och jag på minisemester till Österlen! Det ska bli så härligt! Vi har skrivit upp platser vi vill besöka, vandrarhemmen är bokade (2 st.) och väskorna är snart packade. Åh, håll tummen att vädret blir bra! Uppehåll iallafall please!!

Det är svårt att packa! Jag tar a l l t i d med mig för mycket. Vi ska ju inte vara iväg speciellt många dagar men det är besvärligt att begränsa sig iallafall! Ta skor till exempel! Ett par som är sköna att gå i är ju en självklarhet men sedan då? Jag trodde att jag hade bestämt mig men så köpte jag en supersött fotlänk och nu måste jag tänka om när det gäller skorna… För inte kan man väl ta med sig 3 par? Hmmmm…dagens i-landsproblem!

Ett annat ”problem” är vilken musik vi ska ta med! Tack och lov så har vi i stort sett samma musiksmak…det är det där med att begränsa sig som ställer till det! Jag kommer ihåg vår första (?) gemensamma semester. Vi skulle åka till Stockholm och hade sagt att vi max fick välja ut och ta med 10 skivor var… Den uppgörelsen misslyckades! Vi släpade med oss en hel bärkasse med cd-skivor+ att vi kom hem med ännu fler! Tack och lov för mp3 och ipod – nu kan man ju ta med sig nästan hur mycket som helst utan att ta upp lastutrymme! Jo vi är musiknördar!

Nu har jag äntligen läst ut ”Fördjupade studier i katastroffysik” av Marisha Pessl. Den är relativt tjock men jag gillar hennes språk, upplägget + att handlingen fångade mig. Boken innehåller en mängd referenser till litteratur m.m. och tjaa… jag upplevde det som bra och dåligt. Bra därför att det kändes som ett kul grepp som förtydligade saker… Dåligt därför att det blev lite tjatigt ibland. Nåväl – jag rekommenderar den iallafall!