Taggar

, ,

Jag har feber, rethosta och skallen full av snor. Nyser och äcklar mig. Usch!! Försöker hålla mig uppe så att jag kanske – med lite tur – kan sova i natt.

Idag var det dags för ett s k basinformationsmöte på arbetsförmedlingen. Borde kanske ha ringt återbud men vågade inte så jag släpade mig dit (släpa sig är verkligen rätt ord i sammanhanget). ”Vågade inte ringa återbud?” kanske någon av er säger nu. Tja jag fick för mig att det säkert skulle ställa till ngt… Nåväl. Mötet gav inte så mycket – fast nu vet jag att deras hemsida innehåller mer än jag trodde och att man kanske kan få hjälp med sina ansökningsbrev på fredagar (om man besöker arbetsförmedlingen). Hade kunnat läsa det mesta av informationen på deras hemsida. Nåja..efteråt hämtade jag ut biljetterna till sommarens konsert med Kent, köpte puder och åkte hem. Inget stort äventyr men väldigt jobbigt när man har feber kan jag meddela.

Nu har jag ääntligen Portisheads nya skiva! Jag har bara hört den en gång hittills så jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu. Det känns som om albumet behöver ett par genomlyssningar. Aftonbladet totalsågar den och kallar Portishead för ”ett stort 90-talsskämt”! Kanske är jag nördig men recensionen sårar mig faktiskt lite.. jag var ett stort fan på 90-talet.