Taggar

,

Jag är arbetslös. Den arbetsbefriade uppsägningstiden är över och nu börjar allvaret (känns det som). Från och med idag är jag inskriven hos Arbetsförmedlingen och jag ska på mitt första informationsmöte redan på onsdag. Anmälan om arbetslöshet är ivägskickad till a-kassan. Vågor av ångest sveper över mig. Tänker dramatiska tankar i stil med: ”vad ska det bli av mig?”, ”vad vill jag?”, ”tänk om jag inte får ngn a-kassa?!”, ”tänk om jag aaldrig får något jobb!”, ”tänk om jag tvingas ta något jobb jag egentligen inte vill ha!”osv. Ett förtydligande ang. det sista ”uttropet” – jo man ska vara tacksam om man lyckas få jobb o c h man kan inte vänta sig att drömjobbet dyker upp bara så där blablablablaa…men med tanke på hur de senaste åren (jobbmässigt) varit så kan jag väl få drömma?!

Helgen har varit väldigt trivsam! Jag har myst hemma hos mams och papps och blivit bortskämd med supergod, hemmalagad mat. Det är alltid lite jobbigt att åka ifrån dem.. jag kan inte förklara varför men så är det. Jag kanske är lite ”mammig” och ”pappig” fortfarande… Vi besökte bl a en hantverksutställning på Nääs (Lerums kommun) och det var riktigt trevligt! Tänk om någon hade berättat för mig – för säg… 15 år sedan – att jag skulle tycka om hantverk nu! Jag hade förmodligen skakat på huvudet! Tänk vad man förändras. I söndags hälsade vi på syrran och hennes familj. Åh deras lilla W är världens sötaste! Ni må tro att jag är en stolt moster! Hon fyller snart 4 år och trallar mest hela tiden. I söndags hjälpte hon till i trädgården och var iklädd riktiga blåbyxor och riktiga arbetshandskar. Världens sötaste trädgårdstomte!

Åh, något slog mig just… Den här veckan bör Portisheads senaste album dimpa ner här hemma! Försöker dämpa mina förväntningar men det är inte lätt! Hoppas att skivan är bra!