Taggar

, ,

Jag har ju glömt att berätta att jag äntligen har sett den åh så omtalade No Country for Old Men (regi: Joel och Ethan Coen)!

Det är absolut en av de bättre filmerna jag sett på länge men jag blev inte lika salig som många filmrecensenter blev! Innan jag såg den så var jag lite rädd att filmen skulle vara för blodig för mig (jag är rätt känslig när det gäller sådant) och visst…den är otäck men om jag klarar av att se den så lovar jag att de flesta mäktar med den (inte barn kanske men…)! På plussidan: Javier Bardem är som klippt och skuren för rollen som otäcke Anton Chigurh, fotot är snyggt och det faktum att filmen inte innehåller någon musik (jo i sluttexterna) skapar en mycket speciell stämning! Minus för att jag inte riktigt förstod slutet…men det kanske alla andra gjort!