Taggar

, ,

Jag har funderat lite på det här med att röja i sina garderober och att ha massor med kläder men inget att ta på sig. Ibland tror jag att jag inte har någon känsla alls för vad som är bra att köpa! Jag har en hel del plagg men inget känns ”kul” och det är svårt att matcha dem med varandra! Det suger. Garderoben är full och i källaren står kartonger fyllda av byxor, tröjor m.m. Merparten av allt detta väntar på att jag ska gå ner i vikt… (deprimerande). Många menar att man ska göra sig av med kläder som man inte använt på länge men det känns inte bra det heller! Med jämna mellanrum får jag för mig att röja men det slutar alltid likadant. Jag kan inte förmå mig att göra mig av med kläder som är snygga och bra! Kunde jag så skulle jag ju använda dem! Gaahhh.. Viktväktarna nästa eller?

InDesign-kursen var bättre i tisdags! Nu ska vi lära oss att göra en annons vilket bl a innebär att montera bilder, få till rätt färger och text m.m. Det verkar skoj men ”pilligt”! InDesign verkar vara ett omfattande program med många möjligheter. Roligt! Jag tror absolut att jag kan lära mig det – problemet är nog snarare att lyckas komma i håg allt! Det är nog som med exempelvis webbdesign – man måste jobba med det för att hålla kunskaperna vid liv! Läsa böcker kanske och träna själv.